
Sala Brand Flyg
Karlstad, SwedCat. Fordon: Haveribrandbilbyggd på ett Scania chassi P440 CB 6×6 HHZ med CP28 hytt. Pump: Rosenbauer R600 (kapacitet 6000 l/min vid 10 bar). Skumblandningssystem:

Sala Brand Växla
Oskarshamn, Lastväxlartank Tankvolym: 10,000 liter vatten + 1000 liter skum Pump: Motorspruta, klass III. Rosenbauer N25 med dieseldriven Perkins motor 1144 PTA. Kapacitet: 2,500 liter/min

Sala Brand Växla
Lastväxlarbil till Södra Älvsborg Chassi: Volvo FM 410HP 62 RIGID Lastväxlare: JOAB typ L17

Fasta principer – inte eget tyckande
Tempot i trafiken har blivit högre och krockarna allvarligare. Samtidigt har bilarna blivit säkrare, men när väl en krock skett har vissa nya bilmodeller blivit svårare att ta sig in i för räddningspersonalen. Därför måste vi fortlöpande hitta alternativa arbetssätt och samarbetet mellan ambulanspersonalen och räddningstjänsten är oerhört viktigt.
Nr 2 – 2012
Olycksrapport från norsk ambulansolycka
Växande missnöje inom ambulanssjukvården
Sjuka och skadade människor ska alltid få rätt vårdinsats i rätt tid. En nödvändig förutsättning för detta är att det finns en väl fungerande ambulansverksamhet